• Utgivare: Ubisoft
  • Genre:  Tactical Shooter | Open World
  • Antal spelare: 1-4 Offline | 1-4 Online
  • Finns till: Playstation 4 | Windows | Xbox One
  • Släpps: 2017-03-07

Studio23 a.k.a. Operative 1

Det är något jag inte riktigt kan sätta fingret på med Ghost Recon Wildlands, det är inget dåligt spel men det ger inte ifrån sig den där WOW-känslan jag hade hoppats på. Storyn känns ointressant och spelet borde vara multiplayer only då det är fruktansvärt tråkigt att spela ensam. Musiken i Ghost Recon är katastrofalt dålig och jag har ärligt talat ingen som helst aning om hur Ubisoft tänkte där! Så, nu har jag gnällt på vad jag inte tycker om med Wildlands. Det finns saker jag faktiskt tycker om i spelet. Att spela seriöst med tre andra vänner är extremt roligt fram tills någon bestämmer sig för att larva sig och det hela blir mer ett äventyr likt ett Benny Hill-avsnitt. Kontrollen är klockren och det finns inget att klaga på när du styr Ghost-operatörerna, när det kommer till fordon är detta dock en helt annan femma och de flesta bilar känns som de har bananskal fastklistrade på däcken. Wildlands var inte vad jag riktigt hade hoppats på men det är inte ett dåligt spel för det!

Spelet borde vara multiplayer only

Kevin a.k.a. Operative 2

Vi som gamers har hamnat i en era där en bra storyline är extremt viktig. Därför är det något av en besvikelse hur oinvolverad Wildlands får mig att känna mig i en story som har alla ingredienser för att vara bra. Trots detta så tycker jag att spelet är väldigt underhållande när jag spelar online med tre stycken andra spelare, enligt mig så lyfter multiplayern spelet otroligt mycket! Men det är synd att jag inte kan sitta ensam och få samma känsla. Det låter kanske som att jag inte tycker Wildlands är bra men det är långt från sanningen, jag älskar spel där du själv får bestämma hur du vill ta dig an en situation. Detta är något Ghost Recon Wildlands gör väldigt bra! Smyg omkring med dina vänner och försök att vara taktisk med noggrann planering av huvuduppdrag och sidouppdrag, eller så bara springer ni rätt in och hoppas på det bästa. Det sistnämnda händer oftare än vad jag vill erkänna … Med något repetitiva sidouppdrag så hjälper de olika miljöerna och platserna till att bredda spelupplevelsen något. Då jag väljer att närma mig olika områden på många olika sätt beroende på vad som finns på plats. Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands är ett bra spel som jag önskar fängslade mig mer med sin storyline men jag tror att det finns många timmar att njuta av om det spelas online med bra sällskap!

Jag älskar spel där du själv får bestämma hur du vill ta dig an en situation

Rollo a.k.a. Operative 3

Wildlands var ett av årets mest hypade spel, åtminstone för mig. Jag har fördelen att spela spelet både på PC och PlayStation 4 och även om spelet fungerar bra på konsol så är alla pang-pangspel helt klart i fördel att spela på PC; Wildlands är inget undantag. Om ni har följt mina tidigare recensioner och streams vet ni att jag inte är glad i online-spel, mest för att det adderar ännu en prestationsnivå och -ångest. Wildlands gör sig dock helt klart bäst som ett onlinespel, speciellt med goa och glada vänner! Singleplayer-läget är dock ett fungerande system som använder ens tre AI-polare på ett väl fungerande sätt där Synced Shot är något som är nära orgasm när det klaffar. Likaså är bullet physics med bullet drop och all kompensation i ens sikte som hör där till. Om man spelar Wildlands så taktiskt som möjligt får man ut mest av spelet – run-‘n’-gun tar bort hela nöjet och spelets belöning av att utplåna en bas med styggingar. Hypen lever upp till mina förväntningar så länge som jag har en kompis att spela med. Bry er inte ens om att försöka spela Wildlands online med random människor.

Hypen lever upp till mina förväntningar så länge som jag har en kompis att spela med

Lillbirro a.k.a. Operative 4

Strategisk action i all ära och det är lite det som Ghost Recon: Wildlands försöker vara i första hand. Markera ett mål. ta dig dit och utför uppdraget, gå vidare. I den öppna världen styr El Sueno Knarkkartellen Santa Blanca och ditt mål är att ta död på de stora ledarna inom organisationen antingen ensam eller i grupp med tre andra soldater. Spelet känns stort och utforskningen finns där men samtidigt känns det så långt ifrån klart man kan komma med en trippel A-titel idag. Den strategiska planen är A och O, så har du ett par kompisar att spela med kommer just det segmentet passa som handen i handsken, annars handlar det nog mer om att spelarna på nätet försöker springa på helikopterns rotorblad. Senast jag kollade är dessa blad rätt så farliga att ens komma i närheten när en helikopter är igång. Just Cause 3 heter spelet som gör precis det som Ghost Recon: Wildlands misslyckas med nämligen underhållande gameplay, bra utförande och känslan av att jag faktiskt kan göra vad jag vill och belönas därefter. Här kan vi ta oss in i fiendens bas utan att upptäckas, förhöra en ledare och förstöra allt knark likt specialtränade soldater, men belönas med några få poäng att spendera på olika ”skills”. Jag hade högre förväntningar på spelet men det faller lite på att det känns så otroligt ofärdigt och helt värdelöst att spela ensam.

Spelet känns stort och utforskningen finns där

Vår egna trailer som du kan se nedan sammanfattar känslan av spelet ganska väl!

Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands