I Fat Princess Adventure har de två kungarikena slutit fred för att tillsammans strida mot den elaka bittra drottningen och hennes arm’e med hungriga Goblins. Vårt äventyr tar plats i landet great bitten, under vägen kommer det strida mot fiender som både gillar närstrid och sitta med pilbåge i buskar lurande på våra hjältar ska komma förbi. Från Kakälskande golems till galna pirater.

För er som spelade originalet (Jag tillhör tyvärr inte en av dem) kommer ni direkt att känna igen alla fyra klassiska klasser som går att välja mellan; Warrior, Archer, Mage, och Engineer. Skillnaden den här gången är att du kan uppdatera dina karaktärers rustningar, vapen, magier och andra tillbehör till din karaktär. Varje klass har dessutom olika kombos till förfogande samt att du kan förvandla dig till en större variant av dig själv med “Awesome Sauce” Du kan även bli en “större” version av dig själv med ett extremt sug efter tårtor (vid max liv) förvandlas du alltså till en stor rund version av dig själv med allt det innebär.

Fatprincessadvxtscrnone

Warrior, Archer, Mage, och Engineer

Prinsessorna är även de tillbaka. fast denna gång behöver du rädda dem vilket gör att de strider tillsammans med dig, kastande rengbågsmagi för att jämna ut oddsen mer vilket kommer behövas!

Fat Princess Adventure är ett mysigt spel med mysig grafik men det är långt ifrån något mästerverk, det är dock ett spel som ger dig valuta för pengarna och är extremt kul tillsammans med andra, vare sig det är hemma i soffan eller online med polare. Humorn försöker få mig på sin sida men jag tycker inte det är roligt (jag antar det är personligt som mycket annat) Det är aldrig tråkigt att spela, men det är heller inget spel som jag har svårt att slita mig ifrån.

Förutom de huvuduppdrag du tar dig an så får du även en hel del sidouppdrag av invånarna, det kan vara allt från att hämta “viktiga papper” (vilket egentligen är toalettpapper) en försvunnen pil från en inte så duktig bågskytte till bakfulla vakter som måste rapportera till sin post, då deras chef är minst sagt både orolig och arg. Tillsammans med utforskandet av mindre kartor och städer fungerar det riktigt bra, och inget känns segt eller långtråkigt.

Fatprincessadvxtscrntwo

Det roligast att spela med tre andra

Musiken är precis som grafiken även den mysig och kontrollen är väldigt simpel; Du slår med fyrkant och kan hålla in den för en starkare attack, hoppa med X, aktivera “Awesome Sauce” med R2 o.s.v. Det är så enkelt att jag till och med fick min mor att spela och även om hon inte fastande för det hade vi kul i 20 min. Fat Princess Adventures vinner ganska mycket på sitt enkla spel som alla kan plocka upp och spela oavsett ålder. Dock är det roligast att spela med tre andra!

En Andra åsikt:

Enda sedan spelet släpptes för första gången 2009 har jag haft ett något gömt intresse för spelet och dess estetik. Ett spel som inte komplicerar själva upplägget, utan bjuder spelaren på precis det som ses på skärmen, What you see is what you get. Underhållande under kortare stunder, men blir väldigt snabbt repetitivt. Uppgraderingen av vapen saknar direkt djup, och det räcker att ha tur och hitta ett vapen som gör mer skada än det du suttit och uppgraderat 10 gånger. Jag skulle låtit spelet vara, och fortfarande haft det här som ett “Önskespel-som-jag-aldrig-kommer-få-spela”-spel, och ha kvar tanken om att det skulle bjudas på så mycket mer än vad vi faktiskt fick. 6/10 – Lillbirro.

Fat Princess Adventures

Fat Princess Adventures
7