Loot Hero DX, ett spel som verkar ha allt man vill att det ska ha, men Oj vilken besvikelse.  Om utvecklarna bakom Loot Hero DX hade lagt lite mera tid på att skapa innehåll istället för att trycka ut så många spel som möjligt varje månad, så hade Loot Hero DX varit ett fantastiskt spel men som det står just nu är det ett tjatigt, tråkigt och ganska generellt dåligt spel.

Låt mig förklara varför:
Loot Hero DX är ett spel som man klarar på lite mindre än en timme, eftersom det enda man gör i spelet är att man springer åt höger och samlar pengar. Med jämna mellanrum så finns det små utposter där man kan välja att köpa uppgraderingar för sina pengar, och dom man har att välja mellan är Bättre rustning (man tål mer), Bättre vapen (man gör mer skada), Bättre skor (man springer snabbare) eller ökad chans för kritisk träff (man har chans att göra 2x skadan).

Lootherdxtxtscrnone

Det som hade gjort spelet bra är om det hade varit något av en plattformer, men när man inte ens kan attackera, utan det sker automatiskt när man springer in i en fiende så blir det snabbt tråkigt. Banorna är så linjära att jag aldrig har spelat ett så linjärt spel tidigare, eftersom man inte kan hoppa, utan bara springa höger eller vänster samt att målet på banan, en slutboss som är enkel som få, alltid finns till höger så blir spelet snabbt extremt tråkigt.

Det tog mig strax under en timme att varva spelet och då menar jag inte dom nio banorna som finns, utan då med 100% achievements. För spelet har som sagt nio banor, men när man klarat dom, så börjar man om från början, fast skillnaden är att fienderna är tuffare och även ger dig mer pengar. Det finns ingen maxgräns på hur mycket du kan uppgradera din karaktär (som alltid ser likadan ut) och än så länge så verkar det inte som att det

Lootherdxtxtscrntwo

finns någon maxgräns på hur många gånger man kan varva banorna. jag har klarat den “sista” draken 125 gånger nu, och även om spelet blir lite svårare varje gång, så finns det så mycket pengar på varje bana att jag utan problem kan fortsätta springa framåt och ta mig till nästa nivå.

Nej mina vänner, eftersom det här spelet saknar nästan allt det som jag anser att ett spel ska ha, så kan jag inte ge det ett bra betyg och jag kan tyvärr inte rekommendera någon att köpa det. Loot Hero DX tog 4 timmar av mitt liv som jag aldrig får tillbaka.

Loot Hero DX

Loot Hero DX
5