Att en uppdaterad version av Deadly Premonition är under utveckling har vi vetat ett tag, men allt eftersom tiden går får vi fler detaljer om vad som faktiskt gör den här versionen ett par snäpp bättre än originalet.

Bland annat har spelet fått ett utökat intro men det som kommer göra gamla fans av serien lite extra nyfikna är att Deadly Premonition Director’s Cut även innehåller ett nytt slut. Vad detta slut handlar om har vi ingen aning om men inte ens om vi visste skulle vi avslöja det, för sånt gör man bara inte. En annan förändring är att man har valt att göra spelet enklare med inte fullt lika farliga fiender och att man till skillnad från originalet bara kan välja på en svårighetsgrad. Man har gjort detta helt enkelt för att fler spelare ska kunna nå spelets slut och i vanliga fall skulle jag sätta mig emot att förenkla utmaningen, men Deadly Premonition är inget spel man spelar för utmaningen så jag kan se förbi fingrarna på det den här gången.

Nått jag däremot är väldigt positiv till är att man har förändrat kontrollen och nu kan sikta in sitt vapen med den högra analoga spaken. Förutom detta är det nu möjligt att korrigera alla kontrollens knappars funktioner, något jag tycker att fler spel borde ge spelaren möjligheten att göra. Det har experimenterats med kontrollen så långt att de även har lagt in stöd för Playstation Move, för den som är intresserad av den kontrollmetoden. Inte helt oväntat finns det även planer på tilläggspaket som nya kläder och liknande. Deadly Premonition Director’s Cut har amerikansk release den 30 April och vi får hoppas att det dyker upp i våra butiker snart därefter, men inget är skrivet i sten ännu.

Källa: Siliconera