David Brevik som var mannen bakom de två första spelen i Diablo-serien uttryckte tidigare sitt missnöje med de förändringar som gjorts med den tredje delen i serien vilket fick vissa personer att se rött. Den som vågade vara mest kritisk öppet var dock Jay Wilson lead designer för Diablo III som på facebook uttryckte sig väldigt enkelt med ”F*** that loser”. Nu har dock de mest laddade känslorna lagt sig och Jay Wilson vill nu offentligt be om ursäkt för sitt uppförande.

”As many of you probably know, I recently made a comment on Facebook about Dave Brevik. I want to make it clear that I am very sorry for what I said. I have higher expectations for myself than to express my feelings in such a rash way and disrespect a fellow developer like Dave, someone who deserves to be treated with greater respect.”
Läs hela ursäkten här 

Alla har vi nog någon gång råkat ut för den där kritiken eller kommentaren som får känslorna att bubbla över. Wilson fortsätter i sin ursäkt att berätta att även han anser att det finns områden som behöver förbättras i Diablo III och att precis som med stort sett alla spel från Blizzard kommer kommer många detaljer att ses över och tweakas med hjälp av patcher under spelets livslängd. Vad man än tycker om Diablo III finns det däremot en sak man ska ha i beaktning enligt mig. Diablo II var knappast ett perfekt spel när det kom och många av spelets mest kritiska finslipningar kom i olika patcher flera år efter att spelet hade släppts. Bör man inte då göra en jämförelse med de tidiga versionerna av båda spelen för att få den mest rättvisa bilden av båda spelets kvalitéer?

Eller kanske inte. Vad tycker ni läsare om det hela? Är denna ursäkt acceptabel eller är det Brevik som gått för långt i sin kritik? Är det okej att jämföra ett spel som patchats under flera år med ett som inte hunnit fylla ett?