Jag har alltid föreställt mig om olika spel skulle haft andra förutsättningar till att skapas. Exempel, tänk om Super Mario Galaxy hade skapats av Valve, eller Halo av Crytek. Nu har vi dock fått en liten smak på hur just Halo skulle kunnat sett ut om det var skapat av Crytek, företaget bakom grafikmotorn CryEngine 3 och Far Cry-serien. Nu har en av DICE grafiska artister, Rense de Boer,  återskapat ett inre skal ifrån ett Halo skepp i just CryEngine 3 bara för skojs skull, men visst skulle det vara häftigt om spelet faktiskt använde denna fysikmotor.

Men drömma är gratis och det bör vi alla göra, men det finns inte en chans att Halo skulle göras om i CryEngine 3, men bilden illustrerar perfekt på hur spelet faktiskt skulle kunna se ut, och kanske kan ett eventuellt Halo-spel på Microsofts nästa konsol kunna likna bilden något om inte ännu bättre. Hur som helst så får man spekulera hur mycket man vill, Halo 4 ser underbart och färgglatt ut som det är redan nu, spelserien behöver inte ha den mest avancerade grafiken för att fungera, utan mekaniken i spelserien drar sitt stora lass till stacken och fångar spelaren.

Vad har ni själv för önskemål på spel som borde göras om i andra grafikmotorer?