Dragon’s Dogma blev allmänt uppskattat som en intressant formning av moderna rollspelskoncept och nu har spelet rättfärdigats via massorna då det har sålt i över en miljon exemplar. I samband med att de passerade milstolpen så gick Capcom ut med en pressrelease där de beskriver hur de planerat att Dragon’s Dogma skulle dra in en stor vinst, vilket inte är särskilt förvånande, men även att spelet var ett steg i en satsning att lägga grunden för spelserier med nya titlar, vilket är mer intressant. I pressreleasen säger de:

This game was developed with the goal of creating another pillar of earnings for Capcom alongside ”Monster Hunter” and ”Sengoku BASARA”. To further increase the value of brands used for its content, Capcom will continue to utilize a variety of initiatives that include the continuous distribution of downloadable content.

Mer innehåll och troligtvis uppföljare till uppskattade produkter låter alltid bra på papper, men när det är planerat enbart i pengaflödets tecken kan det lätt bli förrädiskt och Capcom har definitivt inte den bästa historien när det gäller DLC-hantering…
Om ni är nyfikna på Dragon’s Dogma och har missat det fram till nu kan ni läsa vår recension av spelet här, och de flesta verkar eniga om att titeln är en bra grund att bygga mer på, men hur tror ni det här kommer utvecklas?