Att få ett MMO att följa skaparens vision är knepigt, men utvecklarna till Elder Scrolls Online har tagit sig an utmaningen.

Spelets regissör, Matt Firor, har nyligen uttalat sig om att vi kommer få spela igenom huvudstoryn i ”100-procentiga solosektioner”. Allt för att kunna få spelaren att känna sig störst, bäst och vackrast, precis som i alla Elder Scrolls-spel.

”I alla Elder Scrolls-spel är det du som är hjälten, oavsett om du vill det eller inte. Det värsta som kan hända i ett Elder Scrolls Online är att står öga mot öga med Mehrunes Dagon, medan det står 15 andra personer bakom dig som också vill döda honom för de är på samma quest som du.”

”Så när vi designar ett MMO vill vi främst komma åt känslan av att det är du som är hjälten, du är fantastisk. Den känslan får vi fram genom att i en mix av olika tekniska lösningar se till att när du möter en av spelets större fiender, så sker striden i en instans där du är ensam.”

”En hel del av spelet kommer att vara solo, och det är huvudhistorien jag menar då. Världen fokuserar på dig och dina hjältedåd. Allt du gör kommer vara solo och världen kommer att reagera på dina handlingar.”

Bethesda släpper Elder Scrolls Online under 2013 på PC och Mac.

Källa: Game Informer