Om ni har missat en lista med kommande vapen-förändringar för Battlefield 3 kan ni läsa om det här. Senior Gameplay Designer Alan Kertz har svarat på en konversation via reddit, där man diskuterade att kanonerna på jetflygplanen borde anpassas vid strid mot helikopter. Vidare tillfördes man i diskussionen bekymret över att jetflyg bara behöver flyga rakt in i en helikopter om kanonerna misslyckats. Tacksamt nog svarade Kertz med att ”bi håller på att ta itu med båda problemen.” Ett fan nämnde att det vore bra om båda fordonen förstörs vid kraschen. Kertz svarade, ”bingo.”

De diskuterade även om hur användbar granattillsatsen är, och några samtyckte att det för tillfället inte är en tillräcklig tidsskillnad i att växla mellan ett vapen som har granattillsatsen monterad och en som inte har det. Kertz förtydligade att ”inte efter den här uppdateringen.” Vilket betyder att vi troligtvis kommer att få se en ökning i växlingshastigheten när granattillsatsen är monterad på ett vapen i nästa uppdatering.

Gällande uppdateringar kring vapnens olika egenskaper nämde Kertz att de har ”hittat ett sätt att behålla 95 i skada med M98B utan att göra den för kraftfull.” (De här siffrorna kommer snart uppdateras i listan med tweaks.) Ett fan frågade, ”vad gör ett repetergevär med ett magasin på 5 skott så kraftfullt att ni måste försämra det?” Kertz svarade, ”ny mekanik. Men det har aldrig varit en försämring och nu kommer det inte se ut som det heller.”

Några har varit oroliga över SCAR-H-karbinen, som kommer att få en träffsäkerhetsjustering i nästa uppdatering. Innan några av de senare uppdateringarna ansågs det här vapnet vara alldeles för kraftfullt och man hoppas på att så inte blir fallet ännu en gång. Kerzt fick frågan om SCAR-H kommer bibehålla sin maximala skada (30). Kertz förtydligade, ”den stannar på 30. När den var på 34 var den uppenbarligen överlägsen de andra karbinerna. Den är mer träffsäker, har längre räckvidd, och med rekyljusteringen blir den mer kontrollerbar.”

Spelare har även märkt att FAMAS kommer att få flertalet justeringar, något som många har väntat på. Däremot klargör Kertz att det kanske ser ut som en justering, men det kommer översättas annorlunda in-game. ”Den förmodade FAMAS-justeringen är något helt annat. FAMAS kommer dra åt sidan när man skjuter, ett beteende som är mycket svårare att kontrollera.”

Det här är bara några av de uppdateringar som komma skall, vi på CtrlAltElite kommer hålla er uppdaterade så fort ny information dyker upp.

Källa