Deadlight från Microsoft Studios-utvecklaren Tequila Works kommer att erbjuda en genomsnittligt 6 timmar lång upplevelse, berättar studions creator director Raúl Rubio till VideoGamer.com.

”Deadlight är en berättande upplevelse där storyn går tillbaka till karaktären. Randalls inre resa kommer att ge en genomsnittlig upplevelse på 6 timmar för huvudäventyret,” förklarar Rubio.

Vi borde kunna förvänta oss de här 6 timmarna jämfört med vad som helst som erbjuds i retail-hyllan för trippel-A-titlar.

”Bästa kvaliteten oavsett pris,” försäkrar Rubio. ”Tillgångar och produktioner är av toppkvalitet; istället för AAA föredrar vi att beskriva Deadlight som ett handgjort spel.”

Och bara för att spelet är handgjort innebär det inte att spelet kommer att kosta som en trippel-A-titel. Rubio bekräftar att spelet kommer ha ett ”XBLA-pris”.

Deadlight kommer att släppas i sommar, och endast på Xbox Live Arcade

Källa