I samma veva som jag var i full flärd med att testa multiplayer i Resistance 3 passade jag även på att testa ett relativt nytt blåtandsheadset från Plantronics. Detta headset ska vara anpassat för spel med PS3:an. Frågan är då såklart vad Plantronics har gjort och om ett lite dyrare headset för att spela på PSN kan vara värt det?

Oavsett om man spelar intensiva FPS eller ett turbaserat RTS finns det två saker som i min åsikt väger mest när det kommer till headset, hur känns det på och är ljudet tydligt. Det första jag kan säga är att GameCom p90 uppfyller komfortkraven med god marginal. Snäckan passade perfekt i örat och haken sätter sig lätt runt örat utan att det klämmer. Efter ca 2 timmar spelande glömde jag näst intill bort att jag hade ett headset på mig.

När det kommer till ljudet så är det en annan historia. Det finns dyrare headset men jag har hört bättre ljud från headsets som kostar runt 200sek. Det är inte några problem att höra sina motspelare men det hade varit trevligt om röster kunde låta mer autentiska. Åt andra hållet har jag inte uppfattat lika mycket problem, oavsett om jag använt snäckan till mobiltelefonen eller PS3:an så har inga klagomål kommit in om kvalitén.

Så vad har GameCom P90 för andra kvalitéer? Designen är minimalistisk med ett högblankt svart plastskal med silverdetaljer gjort i plast. Det är stilrent och inte så stort vilket gör att man kan använda den till sin mobil utan att skämmas. Den har en on/off switch vilket förlänger tiden mellan laddningar väldigt mycket. Det finns volymknappar på headsetet vilket är smidigare än att dra upp menyn i PS3:an när någon skriker i sin mic.

I summering så är Plantronics P90 ett bra headset för spelare. Det stora plusset är just komforten vilket enligt mig är kritiskt för ett trådlöst headset i gaming. Att ljudet inte var bättre var en besvikelse men det var aldrig problem att uppfatta vad andra spelare sa och micken fångar upp din röst utan problem. En on/off switch och volymkontroll på headsetet är heller inte fel men lite synd att andra tillbehör som olika snäcköverdrag i andra former inte kom med.

Design:  7 / 10

Komfort:  10 / 10

Ljud:  6 / 10