https://i1.wp.com/www.wired.com/images_blogs/gamelife/2009/06/tfd_1.jpg?w=610

Studio23:

Ibland är det inte lätt, efter att ha spelat demot av Army of Two 40th day tillsammans med Chris lämnar jag spelet med blandade känslor.

Army of Two är ett co-op spel, det är inget snack om den saken, att rusha fram ensam och skjuta helvilt går inte bra, faktum är att ens starta spelet ensam går inte.
Så jag och Chris begav oss till Shanghai för att ta reda på vad Rios och Salem hade för sig.

En av sakerna vi lyckades göra (i alla fall jag) var att dö eller bli skadad rejält så Chris fick komma till undsättning stup i kvarten, demot började ge mig en dålig känsla i magen, är det verkligen såhär spelet ska vara? har vi satt på svåraste?, ska man dö såhär mycket?.
Tankarna var många men efter 10 min hade man börjat lära sig kontrollerna och det blev roligare, bortsett från det faktumet att Chris fick rädda mig hela tiden (så jag vet inte hur skoj han tyckte det var att hjälpa mig), aggro systemet funkade lika bra som i det föra spelet och det var mycket intressanta vapen i demot.
Men det återstår att se hur spelet blir när det släpps den 14 Januari nästa år eftersom själva spelet kanske behöver lite mer slipning.

Chris:

Jag gillade verkligen det första Army of Two och kommer med allra största sannolikhet köpa det, dock blir jag lite orolig av demot. Kontrollen är den samma som i det första spelet, fast i detta fall är det negativt då mycket har hänt på två och ett halvt år. Att dra sin markör över skärmen sakta blir lätt frustrerande, och med tanke på hur fort man blir downad så kan detta bli ett stort problem. Det är bara att vänta och se, kanske finns här mer djup än man först ser. Vi får vänta på fulla spelet helt enkelt