Tjena!

Idag var jag hos Qpad och fick en musmatta att recensera, så det är med stort nöje jag sätter mig ner och testar denna produkt.

Som ni ser behövdes lite ändring så den gamla musmattan fick flyga och fara! )

Jag började med att ladda hem den senaste mjukvaran till min mus (rekommenderat att göra om man upplever att saker är en smula ovant).

Det jag sen gjorde var att hoppa in i spelet Battlefield 2, trots det var ganska längesedan jag spelade det så satte jag mig i 45 min och spelade. Det är ganska viktigt att inte tänka på vad det är exakt man provar när det är saker som musmattor, i den meningen att om man sitter och känner efter kan man inte få fram känslan som Tillverkaren vill förmedla med sin produkt.

Jag märkte direkt att jag var lite små rostig men jag kommer in i spelet efter ungefär 15 min. Jag är helt inne i spelet och märker snart att min hitbox har blivit bättre, musen reagerar snabbare än den gjorde för 20 min sedan, varför tänker jag inte på och med det sagt kan jag konstatera att Qpad verkligen har lyckats med den här musmattan! känslan att kunna röra sig en nano sekund snabbare än tidigare är där, och eftersom det är viktigt i t ex Fps spel känns det som Qpad lyckats mycket väl.

Det tillhör nog inte det vanliga att prova en musmatta och gliderz i ett bildredigerings program, men eftersom jag håller på med mycket bilder  så är det viktigt för mig att ha ett bra grepp när jag klonar och använder andra slags redigerings verktyg där man ska vara stadig på handen, även här fungerar både mattan och glidzen mycket bra och precisionen är 100%.

Det sista jag gjorde var att prova glidzen och mattan i Windows miljö genom att navigera olika mappar, jag surfade även lite på internet och ja här var det heller inge snack om saken Qpad levererar. Jag och resten av redaktionen rekommenderar den här mattan starkt!

Tack till Qpad för sponsring och musmattan att recensera

Utgivare: Qpad

Qpad Grin musmatta